حمایت دانشجویان تهران از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
سرخط خبرها
مدیر نظارت بر داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

قیمت مصوب داروی رمدسیویر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است | در تأمین عمده انسولین مشکل داریم

  • کد خبر: ۳۷۳۸۲
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
قیمت مصوب داروی رمدسیویر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است | در تأمین عمده انسولین مشکل داریم
مدیر نظارت بر داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نرخ مصوب داروی رمدسیویر را یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرد و سایر دارو‌هایی را که مدعی درمان کرونا باشند، بی‌اعتبار دانست.
گروه جامعه شهرآرانیوز | دکتر علی روحبخش با اعلام این خبر گفت: باتوجه‌به شرایط کنونی بیماری کرونا و بی‌تابی برخی بیماران که دنبال راه‌حلی سریع برای درمان خود یا بستگانشان هستند و حتی به‌دنبال جلوگیری از ابتلا به کرونا می‌باشند، عده‌ای فرصت‌طلب نیز پیدا می‌شوند تا با ارائه دارو‌های تقلبی و گاهی فاسد و بسیار گران، از موقعیت مردم سوءاستفاده کنند.

وی ادامه داد: بار‌ها مدیران ارشد وزارت بهداشت و همکاران بنده در دانشگاه علوم پزشکی وجود هرگونه واکسن کرونا را تکذیب کرده‌اند. اکنون فقط داروی رمدسیویر از سوی ما تأییدشده است و باتوجه‌به آغاز تولید بومی آن، خوشبختانه تب دارو‌های تقلبی فروکش کرد. این دارو در بازار سیاه تا ۵۰ میلیون تومان هم فروخته می‌شد، اما اکنون قیمت رسمی آن یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام شده است.


تقاضا برای واکسن آنفلوانزا بیشتر خواهد شد


روحبخش در ادامه به وضعیت واکسن آنفلوانزا اشاره کرد و گفت: سیاست‌های تأمین و توزیع این واکسن برعهده معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، اقدام مستقلی برای تأمین این واکسن نخواهند داشت. اما تلاش ما بر این است که بتوانیم مایحتاج ۶ ماه دوم سال خودمان را تأمین کنیم تا مشکلی به وجود نیاید.

مدیر نظارت بر داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره سهمیه این دانشگاه تصریح کرد: عدد مشخصی برای سهمیه وجود ندارد، اما باتوجه‌به شرایط کنونی، قطعا تقاضا برای واکسن افزایش چشمگیری خواهد داشت و تلاش ما نیز بر تهیه حداکثری نیازمان خواهد بود.


۶۰ داروخانه مجری توزیع انسولین هستند


دکتر علی روحبخش به موضوع کمبود انسولین در مشهد و مشکلاتی که برای بیماران دیابتی به وجود آمده است، اشاره کرد و گفت: انسولین دارویی است که متأسفانه کم وارد می‌شود و باتوجه‌به سهمیه و ذخیره‌ای که داریم، به‌ناچار این تعداد سهمیه را در اختیار ۶۰ داروخانه در مشهد قرار دادیم تا بیماران دیابتی با ارائه نسخه پزشک تهیه کنند.

وی انسولین‌های کمیاب در مشهد را معرفی کرد و گفت: عمده نیاز بیماران دیابتی به ۲ نوع انسولین نوومیکس و نوورپید است که تولید آن در دانمارک انجام می‌شود و باتوجه‌به نیاز فعلی، امیدواریم خط تولید ایرانی این ۲ نوع انسولین تا یک ماه آینده آن‌گونه که وعده داده‌اند راه‌اندازی شود و در این صورت، ۳۰ درصد نیاز کل مبتلایان به دیابت برطرف شود.

مدیر نظارت بر داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد پراکندگی عمده توزیع انسولین‌های سهمیه‌ای را در داروخانه‌های بزرگ و دولتی و کلینیک‌های تخصصی دیابت بیان کرد و گفت: این انسولین‌ها صرفا با نسخه پزشک خواهد بود و بیماران باید دوز استفاده خود را به‌نحوی تنظیم کنند که انسولین آنان تا ویزیت بعدی پزشک باقی بماند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->